سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره درسی و رفع اشکال

مشاوره درسی و رفع اشکال

معمولا دانش آموزان در مواجه با مشکلات درسی که قادر به حل و عبور از آن ها نباشند کمی دلسرد شده، مطالعه و یادگیری را به روز دیگری موکول می کنند، در صورتی که اگر در همان لحظه فرد متخصص بتواند با یک راهنمایی هر چند کوچک مشکل وی را حل کند. دانش آموز ضمن حفظ تمرکز و نشاط خود بر کل موضوع چیره شده و می تواند مسیر یادگیری را به خوبی و تا پایان، طی کند و این همان چیزی است که محققان به آن لذت یادگیری می گویند.

چرا مشاوره درسی و رفع اشکال؟

مشاوره درسی و رفع اشکال را می توان زیر مجموعه مشاوره آموزشی و پرورشی توصیف کرد که به طور اختصاصی به موضوعات و مفاهیم درسی دانش آموزان می پردازد و زمانی که دانش آموز مشغول مطالعه درسی خاص به طور مثال ریاضیات است و با مبحثی مواجه می شود که مفهوم آن را به خوبی درک نمی کند و یا در حین تمرین یا تکرار یک موضوع قادر به حل آن تمرین نیست، می تواند از یک معلم مجرب آن درس مشورت بگیرد و با یک تماس تلفنی مشکل خود را مطرح و راه حل مربوط به آن را جویا شود. در این صورت است که انگیزه دانش آموز برای یادگیری پایدار، باقی می ماند و با شادابی مسیر یادگیری را طی می کند.

 

معرفی گروه مشاوره درسی و رفع اشکال

از زمانی که فرزندمان وارد مدرسه می شود تا رسیدن به مقطع دانشگاهی مسیر های مختلفی را پیش روی خود می بینند و مشکلات درسی زیادی رو به رویشان قرار می گیرد، این مشکلات اگر در همان پایه تحصیلی رفع نشوند می تواند باعث افت تحصیلی شود و آن ها را از درس و مدرسه خسته کند. مشاورین درسی و رفع اشکال آرموو آماده اند تا با راهنمایی های مناسب و آموزش های قدم به قدم، روش های درستی را به دانش آموزان ارائه دهند تا آن ها دروس خود را با موفقیت طی کنند و پیشرفت هایی در زمینه یادگیری مباحث درسی شان شکل گیرد.

  • پایه اول ابتدایی
  • پایه دوم ابتدایی
  • پایه سوم ابتدایی
  • پایه چهارم ابتدایی
  • پایه پنجم ابتدایی
  • پایه ششم ابتدایی
  • عربی متوسطه اول
  • عربی متوسطه دوم
  • زبان انگلیسی متوسطه اول
  • زبان انگلیسی متوسطه دوم
  • ریاضی متوسطه اول
  • علوم متوسطه اول
  • ریاضی پایه دهم
  • ریاضی پایه یازدهم
  • ریاضی پایه دوازدهم
  • ریاضیات گسسته
  • هندسه پایه دهم
  • هندسه پایه یازدهم
  • هندسه پایه دوادهم
  • فیزیک پایه دهم
  • فیزیک پایه یازدهم
  • فیزیک پایه دوازدهم
  • شیمی پایه دهم
  • شیمی پایه یازدهم
  • شیمی پایه دوازدهم
  • حسابان ?
  • حسابان ?
  • آمار و احتمالات
  • زیست شناسی ?،?،?
  • منطق
  • فلسفه
  • علوم و فنون ادبی
  • حسابداری فنی حرفه ای
  • کامپیوتر فنی حرفه ای
  • روانشناسی متوسطه دوم

 

 

u3dq_s9.png
مشاور درسی و رفع اشکال کیست؟

مشاوره درسی و رفع اشکال، آموزگار یا دبیر با تجربه، توانمند و متخصص است که مشغول به تدریس آن پایه تحصیلی و یا درسی است که با تسلط به روش های نوین تدریس می تواند روشی متفاوت را برای یادگیری دانش آموزان فراهم نماید.

مشاور درسی و رفع اشکال در خدمت دانش آموزان است تا مشکلات یادگیری درسی آنان را بررسی نماید و بستر لازم را برای یادگیری لذت بخش، فراهم کند. وی می تواند ارزشیابی درسی را نیز انجام دهد تا دانش آموزان مطمئن شوند بر مطالب و مفاهیم درسی تسلط کافی دارند و یادگیری به طور صحیح اتفاق افتاده است. علاوه بر آن مشاور می تواند عقب ماندگی درسی دانش آموز را جبران کند و یا اینکه مفاهیم و مطالب درسی را برای دانش آموزان فراهم نماید.

 

رویکرد دپارتمان درسی و رفع اشکال درسی

اساسا دو رویکرد در این حوزه مطرح است

الف) رویکرد یادگیری معکوس:

حدود ??-?? سالی است که در مدارس برتر دنیا از روشی استفاده می شود که اساس آن بر پایه تلاش بیشتر دانش آموزان است. در این روش دانش آموزان قبل از کلاس با مباحث درسی از طریق فیلم هایی که معلم تهیه کرده، آموزش می بینند تا در کلاس تنها برای رفع اشکلات خود با معلم گفتگو کنندمزایای استفاده از این روش:

?) غیبت های کلاسی آسیبی به آموزش مباحث درسی وارد نمی کند

?) دانش آموزان هنگام حل مسائل کنار معلم خود هستند و به راحتی می توانند مشکلاتشان را برطرف کنند

?) دانش آموزان می توانند آموزش های آن مبحث درسی را چندین و چند بار برای خود تکرار کند تا مفاهیم را بهتر متوجه شود

 

 

ب)رویکرد نظام جبرانی:

از بزرگترین مشکلات نظام آموزشی ما این است که عقب ماندگی در دروس دانش آموزان را نمی تواند پاسخگو باشد و معمولا موجب انباشته شدن این مشکلات و عقب ماندگی های درسی می شود. برخی از دانش آموزان در مواجه با این انباشتگی ترک تحصیل می کنند و برخی دیگر بی انگیزه می شوند، قادر به حل اشکالات درسی خود نخواهند بود. اگر دانش آموز در یادگیری مباحث مقدماتی دچار اختلال شوند مباحث بعدی را نیز بخوبی فرا نمی گیرد و همین وقفه کوچک مانند سدی در راه پیشرفت و ترقی وی محسوب می شود اما در نظام جبرانی برای این مشکل راه حل هایی فراهم شده تا دانش آموزان عقب ماندگی های درسی خود را جبران نمایند.

خدمتی برای معلمان تازه کار

برخی از معلمان عزیز و گرامی که اولین سال تجربه تدریس خود را در یک پایه می گذرانند نیز می توانند از مشاوره درسی و رفع اشکال بهره مند شوند. مشاورین آمادگی دارند تا روش های نوین تدریس، مفاهیم و اهداف کتاب درسی، تجربیات ارزشمند خود و تدریس منابع لازم برای تدریس آنان را به اشتراک بگذارند و به آنان کمک کنند تا از تدریس خود لذت ببرند و محیط کلاس خود را فعال تر و بهتر نمایند.

 

چه کسانی به مشاوره درسی و رفع اشکال نیاز دارند؟

?) دانش آموزان یا والدینی که مایلند یادگیری خودشان یا فرزندانشان لذت بخش باشد.

?) دانش آموزانی که مایلند قبل از تدریس معلم، مطالب و مفاهیم درسی را مطالعه کنند.

?) دانش آموزانی که مایلند قبل از تدریس معلم عقب ماندگی درسی شان را جبران کنند.

?) دانش آموزانی که از تدریس معلم مدرسه ی خود راضی نیستند و تمایل به توسعه، تثبیت و تعمیق یادگیری مطالب و مفاهیم درسی خود دارند.

?) دانش آموزانی که به مطالب درسی و محتوایی آموزشی بیشتری می خواهند دسترسی داشته باشند.

?) دانش آموزانی که مایلند مطالب و مفاهیم درسی خود را با برگزاری یک آزمون استاندارد محک بزنند.

?) والدینی که مایلند با روش های تدریس نوین آشنا شده و در مسیر یادگیری به فرزندان خود کمک کنند.

?) معلمینی که مایلند با روش های تدریس نوین آشنا شده و منابع آموزشی و تدریس بیشتری را در اختیار داشته باشند.

 

 

 

مشاور درسی و رفع اشکال چه کار هایی انجام می دهد؟

?) کمک به فرآیندیادگیری مؤثر درسی دانش آموز

?) رفع موانع درسی در مسیر یادگیری لذت بخش

?) کمک به یادگیری مفاهیم درسی قبل از تدریس معلم (رویکرد یادگیری معکوس)

?) کمک به توسعه، تثبیت و تعمیق یادگیری مفاهیم درسی بعد از تدریس معلم

?) کمک به آموزش یادگیری معکوس در آموزش فردی دانش آموز

?) کمک به فعال شدن دانش آموز در مسیر یادگیری

?) لذت بخش کردن یادگیری

?) کمک به رفع عقب ماندگی درسی دانش آموز

?) کمک به یادگیری مطالب و مفاهیم بیشتر برای دانش آموزان مستعد و علاقه مند

??) معرفی منابع آموزشی مورد نیاز درسی دانش آموز (به جز کتاب های رایج کمک آموزشی)

??) کمک به افزایش انگیزه و اعتماد به نفس دانش آموز

??) کمک به افزایش عملکرد و موفقیت دانش آموز

??) پاسخگویی به سؤالات والدین در خصوص سؤالات درسی دانش آموزان و روش های تدریس نوین

??) کمک به انجام آزمونی مناسب برای اطمینان از یادگیری مؤثر مطالب و مفاهیم درسی

??) کمک به انجام تکالیف درسی و رفع مشکلات دانش آموزان ابتدایی

??) در اختیار گذاشتن فایل نمونه سؤالات استانی، جزوات درسی،  منابع آموزشی، روش های تدریس و … به متقاضیان مربوطه

 

مشاوره درسی و رفع اشکال تلفنی

مهم نیست شما در کجای این دنیا قرار دارید، ما اینجاییم برای شما. در ?? ساعت شبانه روز و حتی در روز های تعطیل سال می توانید با بهترین مشاوران درسی تماس  بگیرید و از آن ها کمک بخواهید. با مشاوره تلفنی می توانید درک درست تری از مشکلات درسی فرزند خود پیدا کنید و آن ها را به راحتی رفع کنید.

 

مشاوره درسی و رفع اشکال آرموو چه کمکی به دانش آموزان می کند؟

رفع عقب ماندگی درسی

توسعه مفاهیم یادگیری

تثبیت و تعمیق یادگیری با تمرین و تکرار

برگزاری آزمون های شفاهی

معرفی منابع آموزشی و یادگیری مکمل

 

 

 

 

چرا به مشاوره درسی و رفع اشکال برای دوران ابتدایی نیاز داریم؟

کودکان در دوران ابتدایی “اولین” تجربه های خود را در زمینه های مختلف بدست می آورند و  چالش های زیادی پیش روی یشان قرار می گیرد که می تواند بر زندگی و آینده آن ها تأثیر بسیار زیادی بگذارد. هر چه سن فرزندانمان بیشتر می شود علاقه زیادتری به کشف دنیای پیرامون خود پیدا می کنند و به همین نسبت تغییراتی در رفتار، شناخت، شخصیت شان به وجود می آید. دوران دبستان فرصتی است برای رشد شخصیت، پیدا کردن علاقه و احساسات و از همه مهم تر اعتماد به نفس شان در مقاطع بالاتر زندگی. یادگیری مهارت های مختلف، آگاهی آن ها از شغل و فرهنگ و بافت کلی زندگی می تواند به تعیین مسیر پیشرفت آن ها کمک کند. مشاوران درسی و رفع اشکال برای دوران ابتدایی با ارائه آموزش های نوین و آزمایش شده، پیشگیری و شناسایی زود هنگام رفتار دانش آموزان، پیشرفت های شخصی، اجتماعی و شغلی شان را هموار می کنند.

 

پایه اول و دوم: دانش آموزان در این پایه برای بار اول با دروس مختلف آشنا می شوند و از این نظر، یک معلم کار دشواری را در پیش دارد. در پایه اول و دوم ابتدایی بیشترین دغدغه دانش آموزان یادگیری حروف الفبا، اعداد و املا است.

 

پایه سوم تا چهارمپس از تسلط دانش آموزان به املا و اعداد بیشترین دغدغه آن ها به دروس ریاضی و علوم منتهی می شود. جدول ضرب در درس ریاضی چالش های زیادی را برای دانش آموزان به وجود می آورد.

 

پایه پنجم: (تفریق فرآیندی) یکی از مباحث مهم درس ریاضی است که دانش آموزان با روش تمرینات متداوم می توانند به آن تسلط پیدا کنند. روش های آموزشی معلمان این پایه بر یادگیری این مبحث از درس ریاضی بسیار تأثیر گذار است.

 

پایه ششمدروس در این پایه سخت تر می شوند تا دانش آموزان آمادگی لازم را برای رفتن به دوره ی متوسطه پیدا کنند. در پایان دوره ششم ابتدایی آزمون تیز هوشان برگزار می شود. در این پایه دانش آموزان علاوه بر خواندن دروس اصلی شان برای این آزمون آمادگی پیدا می کنند و با تست ها و سؤالات این  آزمون آشنا می شوند.

 

مشاوره ی درسی و رفع اشکال در دوره متوسطه

در مدارس متوسطه، آموزش ها با سطح پیشرفته تری نسبت به دوران ابتدایی ادامه پیدا می کند. مدارس متوسطه با برخورداری از رویکردهای متفاوت اما با تدریس مبتنی بر برنامه درسی مشترک، دانش آموزان خود را به سمت تصمیم گیری در مورد انتخاب رشته متناسب با خصوصیات اخلاقی، استعداد، علاقه ی شخصی خود راهنمایی می کنند. در این دوره ی تحصیلی بسیار حساس علاوه بر آموزش های تئوری باید دانش آموزان را با تجربیات عملی حرفه های مختلف آشنا کرد.

پایه هفتم و هشتمدروس زبان خارجه و بعد از آن ریاضی و علوم، دغدغه های زیادی را در این پایه برای دانش آموزان ایجاد می کنند.

 

پایه نهم: پایه ای که در آن دانش آموزان باید بر حسب میزان علاقه و استعدادی که دارند یک رشته را انتخاب می کنند تا در آزمون کنکور همان رشته شرکت کند.

 

پایه دهم: دروس در این پایه تخصصی تر شده و به همین میزان تلاش دانش آموزان را هدفمند تر می کند.

 

پایه یازدهم و دوازدهم: در این دو سال دغدغه اکثر دانش آموزان به آزمون کنکور معطوف می شود. شرکت در آزمون های مشابه کنکور و مشاوره درسی و رفع اشکال درست می تواند از استرس و دغدغه آن ها کم کند و نتیجه ی بهتری را برای آن ها رقم بزند.

 

 

 

 

هزینه مشاوره درسی و رفع اشکال تلفنی

هزینه ی مشاوره حضوری بسته به میزان ساعت، شهرت و تبحر فرد مشاور می تواند متغیر باشد، اما زمانی که شما از مشاوره درسی و رفع اشکال تلفنی آرموو می خواهید استفاده کنید هزینه ها براساس هر دقیقه ای که با مشاور صحبت می کنید محاسبه می شود. هزینه ی هر دقیقه مشاوره درسی و رفع اشکال تلفنی  در آرموو ???? تومان می باشد. با نصب اپلیکیشن آرموو می توانید از تمام مراحل، هزینه ها و روش های اجرای مشاوره  و رزومه و ساعات کاری مشاوران اطلاعاتی کسب کنید تا با خیال راحت و اطمینان خاطر بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

 

مسیر یادگیری لذت بخش و موفقیت آمیز

پیمودن قدم های کوچک، طی کردن مسیر های طولانی را آسان می کند.

ماموریت آرموو در مشاوره درسی و رفع اشکال

ما در آرموو هستیم تا یادگیری را برای دانش آموزان لذت بخش کنیم، انگیزه آنان را افزایش دهیم و اعتماد به نفسشان را با روش های خود آموز ،تثبیت کنیم تا با کسب موفیقت در دروس، نگرانی و استرس و اضطراب را از دانش آموز و خانواده شان دور کرده و محیطی آرامش بخش را به آنان هدیه دهیم. ما در تلاش خواهیم بود تا در هر زمان و مکان که شما بخواهید از طریق تلفن برای رسیدن به اهداف بلند درسی و آموزشی تان در کنار شما باشیم.

 

می توانید از طریق اپلیکیشن یا مشاوره تلفنی درسی و رفع اشکال (02145298) با مشاور خود ارتباط برقرار نمائید.

 

 

منبع: https://www.armoo.co/solve-lesson-problems/